والدین نمیتوانند همه چیزهایی را که فرزندانشان به صورت آنلاین تماشا میکنند نظارت کنند، اما مجموعهای از دستورالعملهای جدید ممکن است به جوانان کمک کند تا عادات تماشای خود را مدیریت کنند.
آرتور ایوانز جونیور، مدیر عامل انجمن روانشناسی آمریکا (APA) میگوید: «تحقیق به طور مداوم نشان میدهد که محتوای ویدیویی و پلتفرمهایی که آن را میزبانی میکنند، میتوانند به نوجوانان کمک کنند یا به آنها آسیب برسانند».
او در بیانیه خبری APA افزود: «این مسئولیت مشترک پلتفرمهای ویدیویی، سازندگان محتوا، والدین، مراقبان، مربیان، سیاستگذاران و صنعت فناوری است که محیطی را ایجاد کنند که در آن جوانان بتوانند به صورت آنلاین بیاموزند و خودشان را بیان کنند.»
این انجمن توصیه های جدیدی را برای کمک به والدین، سیاست گذاران و شرکت های فناوری اعلام کرد که به نوجوانان قدرت مدیریت عادات تماشای خود را بدهند.
آنها شامل گامهایی هستند که میتوان فوراً انجام داد، و همچنین توصیههای طولانیتری برای فناوری بزرگ و سیاستگذاران.
برای مربیان: به نوجوانان بیاموزید که انتخابگر باشند. APA اشاره میکند که ویدئوها میتوانند در انجام تکالیف کمک کنند، مهارتها یا سرگرمیهای جدید را آموزش دهند یا بینشهایی در مورد تجربیات و فرهنگهای مختلف ارائه دهند و از مدارس میخواهند سواد ویدیویی را آموزش دهند. هدف: “توسعه دانش و تواناییهای [نوجوانان] در حالی که در برابر ویژگیهای پلتفرم دستکاری که برای طولانیتر کردن تعامل و سود بردن از توجه آنها طراحی شدهاند، مقاومت میکنند.”
برای سازندگان: ویژگیهایی را تغییر دهید که میتوانند بر رفاه نوجوانان تأثیر بگذارند. APA خاطرنشان میکند که پلتفرمهایی که محتوا را به جوانان توصیه میکنند، بین ویدیوهای کوتاه و محتوای پخش خودکار برای افزایش زمان تماشا جابهجا میشوند، ممکن است منجر به عادتهای مشاهده غیرعادی شوند و بر اثرات مخرب محتوای مضر بیفزایند.
برای والدین: نوجوانان را تشویق کنید تا ویدیوهایی را تماشا کنند که به آنها کمک می کند تا مهارت های رابطه سالم و محتوایی را توسعه دهند که شادی، رفاه عاطفی، همدلی و یادگیری را تقویت می کند.
قرار گرفتن در معرض محتوایی را که رفتارهای مخاطره آمیز یا خشونت آمیز را تبلیغ می کند، محدود کنید، به خصوص اگر کلیشه های منفی را تقویت کند و کاربران را تشویق به ارسال محتوا، اضافه کردن نظرات یا «پسندیدن» محتوای دارای رفتارهای مضر کند.
به نوجوانان بیاموزید که کیفیت و دقت محتوا را بسنجید، مخصوصاً اطلاعات بهداشتی افراد غیرعادی. کنترل و محدود کردن قرار گرفتن در معرض برخی از اینفلوئنسرها را برای جلوگیری از روابط یک طرفه در نظر بگیرید.
در مورد خطرات ناشی از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، از جمله احتمال اطلاعات جانبدارانه، نادرست یا مخرب بحث کنید.
در حالی که این توصیه ها از مطالعات صدها هزار نوجوان در سراسر جهان سرچشمه می گیرد، مطالعات کمتری در مورد نوجوانان دارای ناتوانی ذهنی یا جسمی یا افرادی از گروه های اقلیت نژادی، قومی، جنسی یا جنسیتی بررسی شده است. و، APA اشاره کرد، نوجوانان با نرخ های متفاوتی بالغ می شوند، بنابراین توصیه ها ممکن است برای همه نوجوانان اعمال نشود.
این برنامه به والدین و مراقبان توصیه میکند که انتظارات و محدودیتهای واضحی را برای تماشای ویدیو تعیین کنند و نوجوانان خود را تشویق کنند تا درباره واکنشهایشان به محتوا با آنها صحبت کنند.
ایوانز اذعان کرد: «با توجه به میزان زمانی که جوانان آنلاین می گذرانند و اهمیت استقلال در تصمیم گیری و رشد نوجوانان، برای والدین امکان نظارت بر همه چیزهایی که فرزندانشان به صورت آنلاین تماشا می کنند وجود ندارد. شرکتهای فناوری برای محافظت از نوجوانان در برابر محتوای مضر و ویژگیهای پلتفرمی که استفاده بیش از حد را تشویق میکنند، اقداماتی را انجام دهند.
منبع: usnews