TV Time، یک برنامه محبوب ردیابی و توصیه های تلویزیونی و فیلم با بیش از 30 میلیون کاربر ثبت شده، برای چند هفته از اپ استور اپل ناپدید شد و منجر به سوالاتی در مورد آینده آن از طرفداران مشتاق این برنامه شد. با توجه به اینکه 2.5 میلیون کاربر هر ماه از این برنامه برای ردیابی آنچه که در حال تماشای خود هستند استفاده می کنند و در یک شبکه اجتماعی شرکت می کنند که در آن می توانند در مورد قسمت های جداگانه نظر دهند، به شخصیت های مورد علاقه رای دهند، تصاویر و GIF ها را ارسال کنند و با سایر کاربران ارتباط برقرار کنند، این ناپدید شدن است. بی توجه نماند
در 1 نوامبر، این شرکت از طریق پستی در X اعلام کرد که میداند برنامه از اپ استور حذف شده است و با اپل کار میکند تا آن را در اسرع وقت بازگرداند. هیچ جزئیات دیگری در مورد اینکه چه چیزی ممکن است باعث کشیده شدن برنامه شده باشد یا اینکه چه مدت می تواند به زودی بازگردد ارائه نکرد. کاربران به امید به روز رسانی، به طور مداوم به آن پست پاسخ می دهند، اما متأسفانه برای طرفداران TV Time، چندین هفته بدون قطعنامه گذشت.
پس از تماس TechCrunch با TV Time و Apple در مورد حذف برنامه، برنامه در اپ استور بازگردانده شد.
TV Time مدتهاست که توسط پلتفرم تجزیه و تحلیل سرگرمی Whip Media Group پس از خرید استارت آپ فرانسوی در سال 2016 که قبلاً به عنوان TVShow Time شناخته می شد، اداره می شود. مشابه سایر سرویسها مانند Reelgood یا JustWatch، این برنامه میتواند کاربران را به جایی که نمایش یا فیلم میتواند پخش شود هدایت کند و براساس فعالیت تماشای شما، سریالهای دیگری را که ممکن است دوست داشته باشید را پیشنهاد دهد.
در طول زمان حذف آن، کاربران فعلی iOS هنوز هم میتوانستند به این برنامه در دستگاههای خود دسترسی داشته باشند، اما هر کسی که سعی میکرد TV Time را روی آیفون یا آیپد جدید نصب کند، خوش شانس نبود. علاوه بر این، حذف اپ استور به این معنی بود که TV Time دیگر نمیتواند بهروزرسانیهای برنامه خود را برای پایگاه کاربر فعلی خود صادر کند.
TechCrunch با این شرکت تماس گرفت تا بفهمد چرا برنامه کشیده شده است.
به گفته جری اینمن، مدیر ارشد بازاریابی Whip Media، اختلاف با اپل به سوء مدیریت یک شکایت معمول مالکیت معنوی (IP) مربوط می شود. کاربران TV Time مقداری عکس روی جلد تلویزیون و فیلم را در برنامه آپلود کرده بودند، که باعث شد یک شرکت ادعای حق نسخه برداری بر روی برنامه را داشته باشد و از طریق قانون حق چاپ هزاره دیجیتال (DMCA) اخطاریه حذف صادر کند. در حالی که TV Time با DMCA مطابقت دارد، از شاکی خواسته است تا مدرکی مبنی بر مالکیت ارائه دهد – مانند ثبت حق نسخه برداری – که نتوانست آن را انجام دهد. با وجود کمبود شواهد، TV Time میگوید که همچنان تصاویر را از پلتفرم TV Time و پلتفرم ابرداده خود، TheTVDB حذف کرده است.
با این حال، شاکی همچنین خواستار تسویه حساب مالی شد که مطابق با DMCA نیست، بنابراین Whip Media با پرداخت موافقت نکرد.
او میگوید: «علیرغم اینکه Whip Media از DMCA پیروی کرده و آن را به اپل توضیح داده است، شاکی به اپل اطلاع داد که ادعای آن «حلنشده» است و اپل تصمیم گرفت TV Time را از اپ استور حذف کند. از آن زمان این شرکت موضوع را با شاکی حل و فصل کرده است. در زمان نگارش، برنامه TV Time در حال بازگشت به اپ استور بود.
با این حال، Inman هشدار میدهد که این مورد دیگری است که در آن اپل قدرت زیادی بر شرکتهایی که در پلتفرم اپ استور خود انجام میدهند، داشت.
اینمن با TechCrunch به اشتراک گذاشت: «اپل با کنترل دسترسی به یک بازار بزرگ، قدرت قابل توجهی بر توسعهدهندگان اپلیکیشن دارد و در این مورد، به نظر میرسد که بر اساس یک شکایت بدون نیاز به شواهد قوی از شاکی عمل کرده است.»
از اپل برای اظهار نظر خواسته شد و پاسخی نداد.
در حالی که TV Time در App Store وجود نداشت، طرفداران می توانستند از برنامه در Android و وب در app.tvtime.com استفاده کنند. بر اساس دادههای شرکت اطلاعات اپلیکیشن Appfigures، TV Time از زمان شروع سیستم ردیابی Appfigures در اول ژانویه 2017 تاکنون 7.4 میلیون نصب بر روی iOS داشته است. (این برنامه برای اولین بار در سال 2012 راه اندازی شد).
منبع: techcrunch