ADM گزارش روند طعم و رنگ 2025 خود را منتشر کرده است که بر نوآوری های غذا و نوشیدنی در سال 2025 تأثیر می گذارد. یافته های ADM به چهار فضای روند تأثیر می گذارد که بر انتخاب های مصرف کنندگان تأثیر می گذارد، از جمله فرصت هایی برای مصرف کنندگان برای داشتن تجربیات حسی منحصر به فرد که به دنبال خواسته های متناقض برای نوستالژی و نوآوری های آینده است. به گفته این شرکت، تمرکز بر سلامتی، مقرون به صرفه بودن و شخصی سازی است.
چهار فضای روند عبارتند از:
به گفته ADM، Revisit & Re-Invent قدرت خاطرات انسانی و تجربیات مشترک با نسلهای جدید است که طعمها و رنگهای کلاسیک را برای اولین بار تجربه میکنند، و به گفته ADM باعث بازتعریف سنت با سادگی، آشنایی و راحتی میشود.
طبق این مطالعه، «تغذیه تطبیقی» مصرفکنندگان را به نمایش میگذارد که لحظات مصرف را برای بهبود کیفیت سلامت خود، سازگاری با تغییرات اقتصادی یا نگرانیهای محیطی و برآورده کردن نیازهای انسان برای رضایت از غذاها و نوشیدنیها تنظیم میکنند.
Euphoric Wellness طعم ها و رنگ هایی است که با حالات و احساسات انسان در ارتباط هستند. به گفته ADM، مصرف کنندگان به دنبال حوزه های مختلف سلامتی هستند، از جمله تغذیه برای ذهن، بدن و روح.
بر اساس این مطالعه، ساخته شده برای (شما) مصرفکنندگانی را کنجکاو میکند که لحظاتی معنادار خلق کنند تا از غذاها و نوشیدنیهای غیرمنتظره و شخصیشدهای که با طعمها و رنگهای زنده فرموله شدهاند، به مثبتاندیشی و شادی شخصی منجر شود.
منبع: foodbusinessnews