به گفته این شرکت، Nectar، ناشر تجزیه و تحلیل حسی گوشت مبتنی بر گیاه برای تسریع انتقال پروتئین جایگزین از طریق آزمایش حسی در مقیاس بزرگ که در ژوئن 2024 راه اندازی شد، دارایی های داده پلت فرم آنلاین Taste Like را برای کشف محصولات پروتئینی جایگزین به دست آورده است. شرایط مالی خرید فاش نشده است.
Caroline Cotto، مدیر Nectar گفت: “در ترکیب با داده های حسی شهد، ما می دانیم که داده های غذایی و مواد تشکیل دهنده طعم مانند به ما کمک می کند تا نوآوری را تسریع کنیم و تحقیقات مبتنی بر داده را برای سال های آینده فعال کنیم.”
Taste Like که توسط تیمی از زنان در سال 2021 تأسیس شد، فهرست کالاهای بسته بندی شده مصرفی محصولات غذایی بدون حیوانات را ارائه می دهد. به گفته Taste Like، این فهرست شامل متا دادههای مواد تشکیل دهنده، تغذیه و آلرژن برای تقریباً 1200 محصول گیاهی و تخمیری از تقریباً 147 شرکت است.
Taste Like گفت پلتفرم آن اطلاعات تغذیه را با اندازه سرو برجسته می کند و دارای بیش از 200 برچسب ماده منحصر به فرد برای بهبود کیفیت داده ها است تا امکان تجمع و اسکن بیشتر را فراهم کند.
به گفته این شرکت، نکتار با به دست آوردن دادههای Taste Like گفت که مجموعه دادههای ترکیبی ممکن است برای برنامههای یادگیری ماشین و آموزش هوش مصنوعی استفاده شوند که تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده و نوآوری را در بخش توسعه محصولات پروتئین جایگزین ارائه میکنند.
نکتار گفت که در حال برنامهریزی است تا در سال 2025 به دستههای پروتئینی و پنیرهای جایگزین جدید گسترش یابد.
منبع: foodbusinessnews