همانطور که زیرساخت سرور شرکتها رشد میکند، آنها اغلب برای بررسی سلامت داراییهای مختلف خود، مانند نمونههای ابری و مراکز داده محلی، با چالشهایی مواجه میشوند. ابزارهای نظارتی، که به عنوان ابزارهای مشاهدهپذیری نیز شناخته میشوند، میتوانند کمک کنند – اما بسیاری از ابزارها به سرعت بسیار زیاد میشوند. بر اساس یک نظرسنجی، از هر 10 سازمان، هفت سازمان بر این باورند که نظارت با «گسترش ابزار» حداقل تا حدودی چالشبرانگیزتر میشود.
برای مبارزه با گسترش ابزار، جی سانگ و استیو فرانسیس LogicMonitor را تأسیس کردند که ابزارهای نرمافزاری را به عنوان سرویس برای نظارت بر محیطهای داخلی و ابری میفروشد.
LogicMonitor که از سال 2018 متعلق به شرکت سهام خصوصی Vista Equity Partners است، روز چهارشنبه اعلام کرد که 800 میلیون دلار از سرمایه گذارانی از جمله PSG و Golub Capital جمع آوری کرده است. دور تامین مالی که LogicMonitor را با احتساب بدهی 2.4 میلیارد دلار ارزیابی می کند، مجموع جمع آوری شده شرکت را به حدود 942 میلیون دلار می رساند.
کریستینا کوسموفسکی، مدیرعامل LogicMonitor در بیانیه ای گفت: به طور خلاصه، هوش مصنوعی به مراکز داده و مراکز داده به LogicMonitor نیاز دارند. ما بافت همبند بین هوش مصنوعی و عملکرد مرکز داده هستیم، زیرا عضله، شجره و مهمتر از همه، بینش داده برای پیشبرد مهم ترین و تغییردهنده ترین ابتکارات هوش مصنوعی را داریم.
به نظر کوسموفسکی، تقاضا برای هوش مصنوعی به دنبال فروشندگان قابلیت مشاهده بوده است. در نظرسنجی اخیر New Relic، 41 درصد از شرکتها هم پذیرش هوش مصنوعی و هم افزایش تمرکز بر امنیت و انطباق را بهعنوان روندهای کلیدی که سرمایهگذاریهای قابل رصد را هدایت میکنند، ذکر کردند.
به گفته شرکت تحلیلی Markets and Markets، ارزش بازار ابزارها و پلتفرمهای مشاهدهپذیر تا سال 2028 به 4.1 میلیارد دلار خواهد رسید.
LogicMonitor مستقر در سانتا باربارا در کالیفرنیا 16 سال پیش تأسیس شد و محصولاتی را برای مدیریت و بهینه سازی زیرساخت مرکز داده به فروش می رساند. پلتفرم این شرکت که تا حدی از هوش مصنوعی پشتیبانی میکند، با هدف کاهش دید عملیاتی در مراکز داده – و برنامههایی که روی آنها اجرا میشوند – میخواهد تا نیاز به عیبیابی را کاهش دهد.
شواهدی وجود دارد که نشان میدهد ابزارهای مشاهدهپذیری میتوانند زمان خرابی را کاهش دهند. بر اساس دادههای New Relic، شرکتهایی که قابلیت مشاهده تمام پشته را دارند، 79 درصد کمتر احتمال دارد که خرابی را تجربه کنند، که منجر به صرفهجویی 42 میلیون دلاری در سال میشود. در همین حال، چهل و هشت درصد از شرکتها هزینههای خاموشی ساعتی خود را در مقایسه با شرکتهایی که ابزار مشاهدهپذیری ندارند، کاهش میدهند.
ویستا 6 سال پیش LogicMonitor را به مبلغ 415 میلیون دلار خریداری کرد و اخیراً با مشاوران مالی برای بررسی گزینههای این شرکت همکاری میکند. به نظر میرسد که این حرکتها برای ویستا، که پس از جمعآوری سرمایه، سهامدار کنترل کننده LogicMonitor است، خوب عمل کرده است. امروزه LogicMonitor تقریباً 100000 کاربر دارد و این شرکت از اواسط سال 2018 به بیش از 650٪ افزایش یافته است.
پاتریک سوورسون، رئیس بنیاد ویستا و رایان اطلس، مدیر، میگویند: «در طول همکاری ما، LogicMonitor مجموعه راهحلهای خود را از نظارت بر عملکرد زیرساخت به قابلیت مشاهده ترکیبی واقعی گسترش داده و یک پایگاه جهانی مشتری و کارمند ایجاد کرده است. مدیر Vista در یک بیانیه مطبوعاتی.
LogicMonitor میگوید که قصد دارد از درآمد حاصل از آخرین دور تأمین مالی برای بررسی ادغامها و اکتسابهای استراتژیک، رشد در بازارهای جدید، و «تنوع» محصولات خود با گسترش به بخشها و صنایع جدید استفاده کند.
منبع: techcrunch